Over Kindercommunicatie

Kindercommunicatie

Met drie aansprekende inleiders staat op woensdag 15 maart Kindercommunicatie op het programma van de volgende UCK-bijeenkomst. Hoe kunnen we op een volwaardige manier communiceren met kinderen en hoe ervaren kinderen dit?

 

De eerste inleiding wordt verzorgd door Liesbeth Hop. Zij is de drijvende kracht achter het initiatief Reklame Rakkers en ook directeur bij de Stichting De Kinderconsument, een non-profit organisatie die de belangen van kinderen en ouders behartigt op het gebied van media en reclame. Haar inspanningen zijn gericht op het vergroten van de mediavaardigheid en het commerciële bewustzijn bij kinderen.

Daarna biedt eindredacteur Jochem Nuhn van het NOS Jeugdjournaal ons inzicht in de totstandkoming van deze alom geprezen dagelijkse nieuwsbron voor kinderen. Hoe willen zij communiceren met hun doelgroep? Welke keuzes worden er gemaakt bij het uitwerken van onderwerpen? Welke rol spelen kinderen daarbij, welke tone-of-voice kiezen ze en hoe is het taalgebruik?

Als derde spreker komt Astrid van den Broek aan bod. Zij coördineert voor zeven natuurorganisaties de communicatie van WILDzoekers. Een club voor kinderen en jongeren die houden van de natuur. Astrid vertelt over dit project en de manier waarop je als organisatie met jongens en meiden kunt communiceren zonder in commerciële marketingvallen te stappen.

Kijk op www.reklamerakkers.nl, www.kinderconsument.nl, www.nos.nl/jeugdjournaal en www.wildzoekers.nl als warmlopen voor deze bijeenkomst nog nodig is.

Deze UCK bijeenkomst vindt plaats op woensdag 15 maart in zalencentrum Aristo, Brennerbaan 150, pal tegenover NS-station Utrecht Lunetten (www.aristo.nl). Ontvangst met koffie en thee vanaf 19.30u. Start programma 20.00u. Napraten vanaf 21.30u.

Deze bijeenkomst is ook toegankelijk voor VSA- en RMN-leden. Het UCK-bestuur gaat er vanuit dat introducees die voor de tweede keer komen, zich aanmelden als nieuw UCK-lid. Aanmelden en vervolgens niet komen, wordt niet op prijs gesteld!

 

Sluiten