Over Branded content, verkapte reclame of niet?

Branded content, verkapte reclame of niet?

Branded content, verkapte reclame of niet?

Contentmarketing is hot. Het is hét antwoord van bedrijven en merken op de goed geïnformeerde consument die zich niets laat wijsmaken. De invulling van het begrip is onder invloed van het klantgedrag en nieuwe technologische ontwikkelingen continu aan het veranderen. Organisaties zetten content steeds meer structureel in om bepaalde communicatie-, marketing,- of salesdoelstellingen te realiseren.

Nannie Gieles (partner bij bureau brandwebbing) en Jet Labrie (adviseur corporate communicatie bij DAS) geven een interactieve presentatie over de branded contentcampagne ‘Recht uit de praktijk’. Deze campagne heeft eind 2016 goud gewonnen bij de vakprijs ‘Grand Prix Content Marketing 2016’ in hoofdcategorie B-to-C. Het juryrapport was vooral lovend dat ze voor een ‘relatief moeilijk aan de man te brengen product en een relatief laag budget’ zulke goede resultaten wisten te behalen.

 Nannie vertelt ons alle ins en outs van een goede contentmarketing strategie:

  • Hoe kom je tot een interessant concept voor een doelgroep?
  • Hoe zorg je dat je niet alleen content produceert, maar dat het ook bekeken en gelezen wordt?
  • Hoe maak je vervolgens de link naar jouw marketing- en sales-doelstellingen?

Jet vertelt ons over aanpak van de DAS- campagne ‘Recht uit de praktijk’. Het doel van de campagne is om Nederlanders bewust te maken van juridische risico’s die ze dagelijks lopen. Niet door in te spelen op angst, maar door echte verhalen te vertellen over mensen die bij een conflict betrokken raakten. Een goede activatie is een belangrijk onderdeel van de campagne. Dat zorgt ervoor dat de doelgroep vanuit verschillende invalshoeken naar de content wordt geleid, dat de verhalen goed gelezen worden en de doelgroep daadwerkelijk wordt geactiveerd. De campagne is gestart in mei 2016 en loopt in elk geval door tot eind 2017. Met recht een ‘always-on’ campagne, zonder actiematige pieken.

Kortom, een interessante avond met nieuwe inzichten en een must voor communicatieprofessionals die zich met contentmarketing bezighouden. 

Programma

19.30 - 20.00 uur: Ontvangst en koffie

20.00 – 21.30 uur: Interactieve presentatie en discussie door Nannie Gieles en Jet Labrie

21.30 – 22.00 uur: Afsluiting en netwerkborrel

Locatie
Deze UCK-bijeenkomst vindt plaats bij brandwebbing in de Pastoefabriek, Rotsoord 3, Utrecht. Voor een routebeschrijving klik hier.

Aanmelden
Aanmelden kan hier op deze website, zie blokje rechts. Deelname is mogelijk voor UCK-leden, mits vooraf aangemeld. Er is maar beperkt plaats, dus meld je alleen aan als je zeker weet dat je komt en geen plaatsen blokkeert voor andere geïnteresseerden. No show stellen we niet op prijs en wordt door ons geregistreerd.

Introducés
De UCK heeft nieuw beleid voor het toelaten van introducés. Wil je als introducé aan deze bijeenkomst meedoen, stuur dan een mailtje met jouw verzoek naar info@communicatiekring.nl. Vier dagen voor de bijeenkomst laten we je dan weten of er ruimte voor je is (leden van de UCK gaan in principe voor bij de aanmelding).

Sluiten