Citymarketing Utrecht: goed nieuws voor het oprapen

Bieb4.jpgzaterdag 02 april 2016

Utrecht investeert fors in City Marketing. In November 2015 berichtten we er al over. Na een lange zoektocht is de gouden formule een taskforce waarin Toerisme Utrecht en Cultuurpromotie Utrecht samen met partners aan de slag gaan. Medio dit jaar is de uitwerking klaar. Ondertussen (en misschien wel vanwege de taskforce) vallen de mooie kansen om Utrecht te promoten als rijpe appelen uit de boom. Mooiste bibliotheek, belangrijkste underground podium en een verbouwd Centraal Museum. De Taskforce kan aan de slag!

Om het de taskforce makkelijk te maken, hebben we alvast wat goed nieuws op een rijtje gezet. Zo behoort de Utrechtse universiteitsbibliotheek tot een van de drie mooiste moderne bibliotheken ter wereld. Dat maakte de Amerikaanse nieuwszender CNN net voor het weekend dat de Universiteit Utrecht  haar 380-jarig bestaan viert bekend.  De universiteitsbibliotheek op de Uithof staat zelfs in de top 15 van alle bibliotheken van de wereld, dus naast de historische bibliotheken van Oxford of Venetië.

Rauw maar warm
Met dB’s heeft Utrecht volgens de lezers van 3voor12 een van de belangrijkste underground podia van Nederland. In een oud pand van de NS herbergt dB’s een podium en oefenruimte voor beginnend talent. Volgens de 3voor12 lezers met een rauw, maar warm karakter.

Museum
Eind april is de verbouwing van het Centraal Museum afgerond. Dat wordt gemarkeerd met een nieuwe vaste expositie ‘De wereld van Utrecht’. Drie jaar van verbouwen heeft geleid tot een nieuwe entree, meer openheid en een betere routing.

Redactie: Hans Scholten

« Terug

Sluiten