Nieuws

Nieuws

UCK-lid Ron Kaiser communicatieadviseur en nu ook mantelzorgmakelaar

181216 Ron Kaiser.jpg15-02-2019 Sinds kort is UCK-lid Ron Kaiser niet alleen communicatieadviseur, maar ook gediplomeerd mantelzorgmakelaar. Het beroep bestaat al vijftien jaar, maar krijgt pas de laatste maanden steeds meer aandacht, vanwege de groeiende behoefte eraan. Wat bewoog Ron om dit op te pakken? lees verder
Labels
Nieuws

Twee miljoen voor uitbreiding Nijntje Museum

Nijntje.jpg09-02-2019 Het Nijntje Museum heeft voor een uitbreiding een miljoen euro gekregen van de BankGiroLoterij. Bovendien draagt ook de uitgever Mercis van Nijntje, een miljoen euro bij aan de plannen. lees verder
Labels
Nieuws

Filmtheater ’t Hoogt verhuist naar pand Central Studios

Central.jpg09-02-2019 Als alles goed verloopt, verhuist ’t Hoogt naar Central Studios. ’t Hoogt verliet eind vorig jaar – na 46 jaar - haar bekende locatie in de binnenstad. Op de nieuwe locatie wil het instituut voor beeldcultuur realiseren. lees verder
Labels
Nieuws

Over lid zijn van de UCK: In gesprek met Monika Knottnerus

Monika_Knottnerus_PRezz_videoproductiehuis.jpg31-01-2019 De Utrechtse Communicatiekring groeit! En met elk lid, wordt er een verhaal toegevoegd aan ons netwerk. Maar wat zijn die verhalen? Af en toe lichten we er eentje uit en spreken we kort met een UCK-lid over de keuze waarom hij of zij lid is geworden. We spraken met UCK-lid Monika Knottnerus, al meer dan twaalf jaar betrokken bij ons lees verder
Labels
Nieuws

[FOTO’S] Genieten van de UCK Nieuwjaarsborrel 2019

Nieuwjaarsborrel_2019_RdeJong_21.JPG12-01-2019 Voor het eerst had de Utrechtse Communicatiekring een nieuwjaarsbijeenkomst in het prachtige TivoliVredenburg. Bijna negentig UCK’ers namen op vrijdagmiddag 11 januari 2019 de roltrappen in TiVre naar de zesde verdieping en genoten hier van de UCK Nieuwjaarsborrel 2019. lees verder
Labels
Nieuws

Cor Jansen nieuwe directeur Utrecht Marketing

Cor Jansen.jpg07-12-2018 Cor Jansen wordt met ingang van 1 maart 2019 de nieuwe directeur-bestuurder van Utrecht Marketing en daarmee verantwoordelijk voor het versterken en uitdragen van de concurrentiekracht van Utrecht. lees verder
Labels
Nieuws

Festival de Beschaving test Fear of Missing Out (FOMO)

Festival de Beschaving dat jaarlijks in de Botanische Tuinen bij de Universiteit Utrecht plaatsvindt, test dit jaar bij haar publiek ontwenningsverschijnselen die optreden als je geheel offline bent: even geen beschikking over je telefoon. De Fear Of Missing Out, FOMO.

Bezoekers aan het festival kunnen hun telefoon afplakken. Vervolgens wordt door sociale wetenschappers van de Universiteit Utrecht onderzocht hoe lang ze het volhouden hun telefoon niet te gebruiken. Bij binnenkomst wordt de telefoon met een sticker afgeplakt. Op vertoon van een afgeplakte telefoon krijgen de festivalgangers toegang tot een 'offline' gebied, waar studenten alle techniek proberen te vervangen.

Ervaren
Bezoekers kunnen op het festivalterrein volgens de organisatie natuurlijk wel volop live tinderen, facebooken of Candy Crush spelen zonder dat er een telefoon aan te pas komt. Festivalgangers die dat allemaal teveel wordt en extreme ontwenningsverschijnselen ervaren, kunnen de sticker weer laten verwijderen.

Denken
Festival de Beschaving wil door het experiment een zogenaamde 'white spot' worden, een plek waar geen wifi is. "Elk jaar proberen we onze bezoekers aan het denken te zetten. En in plaats van wifi-palen neer te zetten, halen we ze nu juist weg", licht artistiek leider Bow Evers toe.

Festival de Beschaving vindt dit jaar op zaterdag 2 juli plaats in de Botanische Tuinen in Utrecht. 

 

Sluiten