Nieuws

Nieuws

Sjaan van Room for ID’s is communicatiehond vanaf haar geboorte

hond Sjaan.jpg20-04-2017 Ilonka Bottema, directeur van Room for ID’s, kan zich haar bedrijf niet voorstellen zonder communicatiehond. Herder Sjaan versterkt het team dan ook al vanaf haar geboorte. Dit is deel 3 van onze rubriek over communicatiehonden van creatieve bureaus. lees verder
Labels
Nieuws

Communicatiehond Nick van Sabel waakt over gezondheid baas

sabel nick site-4347.jpg12-04-2017 Ook Sabel Communicatie in Bilthoven heeft er een: hond Nick. De medewerkers van Sabel Communicatie in Bilthoven zijn inmiddels gewend geraakt aan de elf jaar oude Jack Russel van eigenaar Robbert Jan Sabel. “Wanneer we Nick zien, weten we dat Robbert Jan niet ver weg is”. Dit is deel 2 van onze rubriek over communicatiehonden van creatieve bureaus. lees verder
Labels
Nieuws

Utrecht European city of the year?

dom-tower-329484_1920.jpg11-04-2017 Utrecht staat op de lijst van 10 steden die zijn genomineerd voor de European City of the Year Award 2018. Deze lijst is opgesteld door het Britse Academy of Urbanism. Of Utrecht deze titel ook echt mag dragen weten we in november als de winnende stad wordt bekend gemaakt. lees verder
Labels
Nieuws

Communicatiehond Alpha van Initium next brengt sfeer op kantoor

initium next.jpg05-04-2017 Het gebeurt steeds vaker dat je bij een bezoek aan een communicatiebureau een kwispelende viervoeter je tegemoet komt. Toeval? Of is hier wellicht sprake van een trend? Wat doet een hond met de sfeer en met de medewerkers? De redactie van de Communicatiekring is op onderzoek uitgegaan. Dit is deel 1 van een wekelijkse rubriek over communicatiehonden van creatieve bureaus. lees verder
Labels
Nieuws

Utrechtse Galjaardjury beoordeelt project Dierenwelzijn

muis ivd.jpg04-04-2017 De Utrechtse Regionale Galjaardjury heeft haar oordeel uitgesproken over de Utrechtse inzending voor de Galjaardprijs. Het aantal Utrechtse inzendingen bleef beperkt tot één: een project van JT&P Communicatie voor de Instantie voor Dierenwelzijn Utrecht. Er waren meer inzendingen uit Utrecht, maar die werden door de landelijke commissie beoordeelt als landelijke projecten. Deze worden beoordeeld door de landelijke jury. lees verder
Labels
Nieuws

Digitale creatieve industrie vraagt nieuw kabinet om versnelling

digitale creatieve industrie utrecht.jpg04-04-2017 De digitale creatieve industrie doet een oproep aan het nieuw te vormen kabinet om de digitale transitie van onze maatschappij en bedrijfsleven te versnellen. In een open brief aan de informateur ... lees verder
Labels
Nieuws

Festival de Beschaving test Fear of Missing Out (FOMO)

Festival de Beschaving dat jaarlijks in de Botanische Tuinen bij de Universiteit Utrecht plaatsvindt, test dit jaar bij haar publiek ontwenningsverschijnselen die optreden als je geheel offline bent: even geen beschikking over je telefoon. De Fear Of Missing Out, FOMO.

Bezoekers aan het festival kunnen hun telefoon afplakken. Vervolgens wordt door sociale wetenschappers van de Universiteit Utrecht onderzocht hoe lang ze het volhouden hun telefoon niet te gebruiken. Bij binnenkomst wordt de telefoon met een sticker afgeplakt. Op vertoon van een afgeplakte telefoon krijgen de festivalgangers toegang tot een 'offline' gebied, waar studenten alle techniek proberen te vervangen.

Ervaren
Bezoekers kunnen op het festivalterrein volgens de organisatie natuurlijk wel volop live tinderen, facebooken of Candy Crush spelen zonder dat er een telefoon aan te pas komt. Festivalgangers die dat allemaal teveel wordt en extreme ontwenningsverschijnselen ervaren, kunnen de sticker weer laten verwijderen.

Denken
Festival de Beschaving wil door het experiment een zogenaamde 'white spot' worden, een plek waar geen wifi is. "Elk jaar proberen we onze bezoekers aan het denken te zetten. En in plaats van wifi-palen neer te zetten, halen we ze nu juist weg", licht artistiek leider Bow Evers toe.

Festival de Beschaving vindt dit jaar op zaterdag 2 juli plaats in de Botanische Tuinen in Utrecht. 

 

Sluiten