Over Met de UCK naar de film (NFF): 'Get connected'

Met de UCK naar de film (NFF): 'Get connected'

Op dinsdag 26 september zijn we te gast bij het Nederlands Film Festival (NFF), in het festivalpaviljoen op de Neude. Het thema van dit jaar, 'Get connected', past natuurlijk als een deksel op het potje van de Utrechtse Communicatiekring. Film wordt steeds belangrijker in de communicatiemix. Wat maakt dit medium nou zo krachtig? En hoe kun je film en animatie inzetten, als je in de communicatie en marketing je doelgroep aan je wilt binden? Je hoort - en ziet - het als je je aanmeld voor deze bijeenkomst.

Inleiding NFF

Namens het NFF heet Isabelle de Klein ons welkom. Zij is sinds 2016 verantwoordelijk voor de marketing & communicatiestrategie van het festival. Daarvoor was ze verantwoordelijk voor de pers en publiciteit. Sinds 2010 heeft ze gewerkt voor diverse (culturele) evenementen en festivals, zoals International Film Festival Rotterdam, Amsterdam FashionWeek, de huidige Internationale Literatuurdagen Utrecht en het Nederlands Film Festival. 

De Nieuwe Wildernis

De enorme impact van film wordt treffend geïllustreerd door de bioscoopfilm 'De Nieuwe Wildernis' (2013), die filmproducent EMS maakte met Staatsbosbeheer. Tijdens deze bijeenkomst vertellen Ignas van Schaik van EMS en Martijn van Triest, destijds verantwoordelijk voor communicatie en marketing bij deze natuurbeheerorganistie, hoe deze bijzondere, inmiddels wereldberoemde productie tot stand is gekomen. En hoe de publiekstrekker niet alleen in de bioscoop, maar ook op allerlei manieren in de communicatie kijkers heeft verbonden aan de boodschap.

Martijn van Triest ken je ook als UCK-lid. Hij werkt als interim manager en adviseur voor organisaties als Staatsbosbeheer, War Child, Natuurmonumenten en de Hogeschool van Amsterdam. Eerder werkte hij bij het Wereld Natuur Fonds. Zijn specialismen zijn het ontwikkelen en managen van online kanalen en campagnemanagement.

A Single Life

Wat is er allemaal mogelijk met animatie en waarom zou je deze vorm inzetten voor je communicatie? Bijvoorbeeld omdat een animatie je in staat stelt om hele absurde verhalen te vertellen, die je met echte beelden nooit zo (krachtig) zou kunnen verbeelden.

Joris Oprins vertelt ons er alles over deze avond. Samen met Job Roggeveen en Marieke Blaauw vormt hij sinds 2007 animatiestudio Job, Joris en Marieke. Je kent hun werk vast: denk aan de videoclip van Gers Pardoel 'Spring maar achterop' en de animatie voor de start van de Tour de France in Utrecht (2015). Wereldberoemd werden ze toen ze filmprijzen wonnen voor hun film 'MUTE' (2013) en een Oscar-nominatie voor 'A Single Life' (2014).

Programma

18.45-19.00 inloop

19.00-19.15 inleiding NFF - Isabelle de Klein (Communicatie & PR)

19.15-19.35 Film: de Nieuwe Wildernis-films van Staatsbosbeheer - Martijn van Triest (Eos) en (EMS films)

19.35-19.55 Animatie: Joris Oprins - animatiestudio Job, Joris en Marieke

20.00-20.50 discussie

21.00 borrel in cafe beneden

Locatie
Deze UCK-bijeenkomst vindt plaats in het festivalpavoljoen van het Nederlands Filmfestival (NFF) op de Neude in Utrecht.

Aanmelden
Aanmelden kan hier op deze website, zie blokje rechts. Deelname is mogelijk voor UCK-leden, mits vooraf aangemeld. Er is maar beperkt plaats, dus meld je alleen aan als je zeker weet dat je komt en geen plaatsen blokkeert voor andere geïnteresseerden. No show stellen we niet op prijs en wordt door ons geregistreerd.

Introducés
De UCK heeft nieuw beleid voor het toelaten van introducés. Wil je als introducé aan deze bijeenkomst meedoen, stuur dan een mailtje met jouw verzoek naar info@communicatiekring.nl. Vier dagen voor de bijeenkomst laten we je dan weten of er ruimte voor je is (leden van de UCK gaan in principe voor bij de aanmelding).

Sluiten