Nieuws

Nieuws

Nieuwe concessie voor exploitatie reclameborden in Utrecht

utrecht.jpg19-10-2018 De exploitatie van reclameborden in de stad Utrecht is na een aanbestedingsprocedure door de gemeente voor de komende 15 jaar toegekend aan Clear Channel Nederland. De totale concessie omvat 479 abripanelen, 200 vrijstaande reclamevitrines (2m²) en 10 digitale portrait billboards (6,5m²). Een deel daarvan wordt nieuw geplaatst. lees verder
Labels
Nieuws

Gemeente wil naam ‘De Uithof’ officieel veranderen in ‘Utrecht Science Park’

USP.jpg17-10-2018 Gemeente Utrecht wil de naam van het gebied dat vele generaties kennen als ‘De Uithof’ officieel veranderen in ‘Utrecht Science Park’. Dat meldt de gemeente op haar website. Voor de naamsverandering wordt al jaren gelobbyd door betrokken partijen. lees verder
Labels
Nieuws

Volg jij ons al op Instagram en LinkedIn?

instagram klein.jpg15-10-2018 Volg je ons al via Instagram? Of lees je ons nieuws al via onze nieuwe bedrijfspagina op LinkedIn? Blijf op de hoogte van het laatste Utrechtse communicatienieuws! lees verder
Labels
Nieuws

Nieuw bij UCK! In gesprek met Esther van der Lelie

esther bewerkt.jpg15-10-2018 De Utrechtse Communicatiekring groeit! En met elk nieuw lid, wordt er een nieuw verhaal toegevoegd aan ons netwerk. Maar wat zijn die verhalen? Af en toe lichten we er eentje uit en spreken we kort met een nieuw UCK-lid over de keuze waarom hij of zij lid is geworden. We trappen af met zzp’er Esther van der Lelie. lees verder
Labels
Nieuws

Hanneke de Korte directeur Marketing en Communicatie gemeente Utrecht

Hanneke de Korte.jpg01-10-2018 Hanneke de Korte wordt de nieuwe directeur Marketing en Communicatie bij de gemeente Utrecht. Zij volgt Mark de Boer op die voor de zomer zijn vertrek aankondigde. De Korte is momenteel Hoofd Media bij de gemeente Den Haag. Ze start met ingang van december in haar nieuwe functie. lees verder
Labels
Nieuws

Participatie bewoners cruciaal bij ontwikkeling plannen Smakkelaarsveld

smakkelaarsveld lw-0727.jpg26-09-2018 Onlangs zijn plannen voor de inrichting van het Smakkelaarsveld nabij het stationsgebied in Utrecht bekend gemaakt. Iedereen kent dit stukje Utrecht ongetwijfeld. Het is nu nog een onbestemd stukje stad, tussen het station en TivoliVredenburg. Al jaren is het volgestouwd met fietsen en bouwmaterialen. lees verder
Labels
Nieuws

Festival de Beschaving test Fear of Missing Out (FOMO)

Festival de Beschaving dat jaarlijks in de Botanische Tuinen bij de Universiteit Utrecht plaatsvindt, test dit jaar bij haar publiek ontwenningsverschijnselen die optreden als je geheel offline bent: even geen beschikking over je telefoon. De Fear Of Missing Out, FOMO.

Bezoekers aan het festival kunnen hun telefoon afplakken. Vervolgens wordt door sociale wetenschappers van de Universiteit Utrecht onderzocht hoe lang ze het volhouden hun telefoon niet te gebruiken. Bij binnenkomst wordt de telefoon met een sticker afgeplakt. Op vertoon van een afgeplakte telefoon krijgen de festivalgangers toegang tot een 'offline' gebied, waar studenten alle techniek proberen te vervangen.

Ervaren
Bezoekers kunnen op het festivalterrein volgens de organisatie natuurlijk wel volop live tinderen, facebooken of Candy Crush spelen zonder dat er een telefoon aan te pas komt. Festivalgangers die dat allemaal teveel wordt en extreme ontwenningsverschijnselen ervaren, kunnen de sticker weer laten verwijderen.

Denken
Festival de Beschaving wil door het experiment een zogenaamde 'white spot' worden, een plek waar geen wifi is. "Elk jaar proberen we onze bezoekers aan het denken te zetten. En in plaats van wifi-palen neer te zetten, halen we ze nu juist weg", licht artistiek leider Bow Evers toe.

Festival de Beschaving vindt dit jaar op zaterdag 2 juli plaats in de Botanische Tuinen in Utrecht. 

 

Sluiten