Activiteiten

Agenda

  1. Op 10-07-2024 in :

    Burgerberaad, hype of blijvertje?

    Hoe moet de jaarwisseling vanaf 2024/2025 eruit zien in Utrecht? Dit was het onderwerp van het eerste burgerberaad van de gemeente Utrecht. En Utrecht is zeker niet de enige stad die experimenteert met deze nieuwe vorm van burgerparticipatie. Maar wat is het eigenlijk precies? Is het een hype die weer snel over zal vliegen? Of een blijvertje? Voor welke onderwerpen is het een effectief instrument om inwoners invloed te geven? En hoe bereik je verschillende mensen? Over dit soort vragen buigen we ons tijdens de laatste  UCK-bijeenkomst voor de zomer, op woensdag 10 juli. 

  2. Op 25-06-2024:

    25 juni de Dom op - die langzaam wordt uitgepakt

    De Domtoren wordt langzaam van bovenaf uitgepakt. Reden voor een bijeenkomst in de Domtoren zelf. Stichting Utrecht Marketing organiseert vele samenwerkingen en activiteiten om onze toren zichtbaar te maken voor iedereen in het kader van De Dom pakt uit.

    Teun Bonenkamp (Manager Domtoren exploitatie van Utrecht Marketing) zal ons vertellen over deze samenwerkingen en hoe je met weinig budget jezelf zichtbaar maakt.

  3. Op 29-05-2024 in :

    UCK woe 29 mei: Bijeenkomst crisiscommunicatie gijzeling café Petticoat Ede

    Een gezellige avond en nacht feesten in café Petticoat in Ede mondde zaterdagochtend 30 maart 2024 uit in een zenuwslopende gijzeling. Personeel van de dansclub werd urenlang bedreigd door een gewapende man. Pas aan het begin van de middag eindigde de gijzeling. Omdat er in het begin nog veel onduidelijk was, werd het zekere voor het onzekere genomen en kwamen hulpdiensten en veiligheidsdiensten in grote getalen in actie. 

  4. Op 15-05-2024 in :

    Daten is weten – leer je communicatiecollega’s beter kennen

    Wil jij je UCK-collega’s beter leren kennen, zowel persoonlijk als zakelijk? Dan is deze avond er voor jou. We zijn op een bijzondere locatie, namelijk in vier oude peeskamers op een boot die tot 2012 bij de Rode Brug in gebruik is geweest. Ter plekke kun je je netwerk uitbreiden. We mixen en matchen met passende werkvormen en zorgen ervoor dat jij deze avond in een inspirerende omgeving nieuwe gezichten ziet.

    Vind je het ook altijd zo jammer dat de borrel na afloop alweer afgelopen is? En heb je (alweer) alleen de usual suspects gesproken? Kom dan naar deze bijeenkomst die helemaal in het teken staat van nieuwe leden leren kennen! Deze avond is bedoeld te verbinden. Je spreekt verschillende mensen.

    In drie rondes word jij wijzer over je collega’s en over je vak. Vanzelfsprekend is er na afloop voldoende ruimte om verder te praten met mensen die je hebt leren kennen deze avond. Kortom: kom ook speeddaten om je collega-leden te leren kennen.

  5. Op 10-04-2024 in :

    Haags rondje; excursie naar Den Haag

    Voor iedereen die meer wil weten over hoe een Lobbytraject verloopt en het leuk vindt om daarvoor een uitstapje naar Den Haag te maken, organiseert UCK het Haags rondje. Want zeg je lobbyen, dan zeg je politiek. En wat is nou een betere plek om dit thema uit te lichten dan in Den Haag!

    Dé locatie die onlosmakelijk met politiek en lobbyen verbonden is, is Nieuwspoort. Dit is dan ook de locatie waar we je gaan bijspijkeren over hoe je zo’n lobbytraject bewandelt. We doen dit met interessante gastsprekers die ons meer over lobbyen bij gaan brengen. Zo beginnen we met een casus waarbij een relevant lobbytraject wordt uitgelicht. Vervolgens vernemen we meer over de rol van verslaggevers en journalisten bij het lobbyen en hoe je hiermee om kunt gaan. En als laatste kijken we hoe vanuit de politiek wordt omgegaan met lobbyen en kun je gericht vragen stellen hierover aan een politcus. Dit vindt plaats bij de SER.

  6. Op 03-04-2024 in :

    Woe 3 april: Masterclass 'Ontwikkel je informeel leiderschap'

    Je herkent dit vast: Als marketing- en communicatieprofessional stuur je in de praktijk met regelmaat een team of projectgroep aan, terwijl je op papier niet hun leidinggevende bent. Je hebt op dat moment bijvoorbeeld naast adviseur ook de rol van projectleider. Je bent gecommitteerd en enthousiast over je werk en je project, maar om dit verder te brengen heb je anderen nodig. Anderen die je niet hiërarchisch aanstuurt. Anderen die zich misschien (nog) niet betrokken voelen bij jouw doelstellingen. Wat kun je dan doen? Hoe betrek je een ander bij jouw project als je geen formele macht over diegene hebt?

    Tijdens deze interactieve  masterclass leert Dees van Oosterhout je hoe je vanuit ieders drijfveren vanuit aandacht voor de onderlinge relatie een gemeenschappelijk doel creëert en anderen daaraan committeert. Hoe werk je slimmer, niet harder? Hoe voeg je waarde toe vanuit je professionele expertise? Aan de hand van diverse beproefde werkvormen, die je hierna ook zelf kunt gaan inzetten, neemt Dees ons mee in hoe je kunt sturen op draagvlak en betrokkenheid. Na deze masterclass heb je handvatten die je direct kunt inzetten in jouw dagelijkse praktijk en hierdoor maak je meer impact en voel je dat je van waarde bent.

  7. Op 19-03-2024 in :

    UCK: Spot On! 2-delige workshop woordvoering (deel 2 op 19 maart)

    De UCK helpt beginnende communicatieprofessionals en perswoordvoerders op weg met een 2-delige workshop woordvoering en mediatraining. 

  8. Op 18-03-2024:

    Ma 18 maart UCK-bijeenkomst ‘Marketing en duurzaamheid: op de goede weg?’

    De klimaatcrisis en meer omgevingsbewustzijn zorgen ervoor dat consumenten steeds bewuster en duurzamer willen kopen. Bedrijven spelen daar op in door duurzaamheid in te zetten als speerpunt in hun marketing. Steeds vaker zien we labels of groene blaadjes die communiceren dat een product of dienst groen is. Veel bedrijven willen het graag beter doen en maken hier ook daadwerkelijk stappen in. Dan wil je daar als organisatie ook graag over vertellen, maar hoe voorkom je dat je misleidend communiceert of aan greenwashing doet? Ingegeven door reputatierisico’s en strengere wet- en regelgeving (o.a. artikel Adformatie op 18 januari jl.) worden organisaties ook steeds banger om voortgang op het gebied van duurzaamheid te delen (greenhushing). Dit gegeven heeft een vertragende werking op de verdere verduurzaming van bedrijven en men wordt ook niet meer door elkaar geïnspireerd om stappen te maken.

Sluiten