Over Employer branding in de huidige krappe arbeidsmarkt

Employer branding in de huidige krappe arbeidsmarkt

Nieuwe medewerkers werven was vlak voor de coronacrisis al een uitdaging, zeker voor vakgebieden als het onderwijs en de zorg. Hoe zorg je dat de juiste medewerkers voor jouw organisatie kiezen? Employer branding lijkt het toverwoord… Iedereen wil en moét er iets mee. Het is een hot topic! In deze UCK-bijeenkomst op dinsdag 29 november kom je er meer over te weten.

Werkgevers als merk
Sinds 2022 is er in bijna alle sectoren een nijpend personeelstekort. Ruim 3 procent (327.000 mensen) zit zonder werk. Een laagterecord sinds 2003*. Als een potentiële medewerker zoveel keuze heeft, hoe verleid je deze dan om voor jouw organisatie te kiezen?  Employer branding  – je organisatie doorlopend neerzetten als een ‘werkgeversmerk’ waar mensen zich in herkennen en graag aan willen verbinden – gaat verder dan klakkeloos vacatures uitzetten.

Het gaat om de merkbeleving. Verleiden in plaats van jagen. Een relatie opbouwen met potentiële talenten zonder dat het gelijk gaat om solliciteren. De juiste mensen binnenhalen én binnen houden. Voor veel organisaties is dit een grote uitdaging. Marketing- en communicatieprofessionals worden steeds vaker gevraagd met HR en recruitment mee te denken en hier invulling aan te geven.

Employer branding begrijpen
Op dinsdagavond 29 november ben je welkom op het kantoor van NS, waar Anne-Britt Petri-Arends, Employer branding strateeg en mede-eigenaar van De Werkgeversarchitecten je meeneemt in de wereld van employer branding en hoe je hierin als organisatie stappen kunt zetten.  

Employer branding in de praktijk
Claudia Zwitser (Hoofd Recruitment en Employer branding bij de Nederlandse Spoorwegen) staat voor de pittige uitdaging om 6000 nieuwe medewerkers in uiteenlopende beroepen te werven voor NS. Zij en Anke Reusken (Manager Employer branding en Employee experience bij AS Watson (o.a. Kruidvat en ICI Paris XL)) laten jou aan de hand van cases uit de praktijk zien hoe ze dit aanpakken. Vervolgens is er tijdens een paneldiscussie alle ruimte voor het stellen van vragen.

Programma
19:00 uur: Inloop met koffie en thee (Let op: We beginnen een half uur eerder dan gebruikelijk)
19:30 uur: Start inhoudelijk programma
20:30 uur: Paneldiscussie met de sprekers
21:15 uur: Napraten bij de borrel
22:30 uur: Einde

Locatie
Deze UCK-bijeenkomst vindt plaats bij de NS, Katreinetoren (Kookschool), Stationshal 17, Utrecht. De ingang hiervan vind je in Station Utrecht Centraal aan de Centrumzijde.

Aanmelden
Aanmelden kan hier op deze website, zie blokje rechts. Deelname is mogelijk voor UCK-leden, mits vooraf aangemeld. Er is maar beperkt plaats, dus meld je alleen aan als je zeker weet dat je komt en geen plaatsen blokkeert voor andere geïnteresseerden. No show stellen we niet op prijs en wordt door ons geregistreerd. Wanneer de bijeenkomst vol is, plaatsen we je op de reservelijst. Als er door afmeldingen alsnog plek voor je is, krijg je zo snel mogelijk bericht.

Introducés
De UCK heeft nieuw beleid voor het toelaten van introducés. Wil je als introducé aan deze bijeenkomst meedoen, stuur dan een mailtje met jouw verzoek naar info@communicatiekring.nl. Vier dagen voor de bijeenkomst laten we je dan weten of er ruimte voor je is (leden van de UCK gaan in principe voor bij de aanmelding).

*Bron: Algemeen Dagblad 18 augustus 2022
Sluiten