Over De communicatiestrategie van banken in woelige tijd

De communicatiestrategie van banken in woelige tijd

Het huidige financieel-economische klimaat, de kredietcrisis en de gevolgen daarvan, vragen veel behendigheid van communicatiestrategen in de bankwereld. Op woensdag 28 januari delen Raymond Salet (Hoofd Mediarelaties van Rabobank Nederland) en Marieke Bruins Slot (Directeur Communicatie van DSB Bank) met ons de overwegingen die zij maken en de strategie die hun banken kiezen. De regie is in handen van Paul Stamsnijder van de Reputatiegroep.

Deze vakbijeenkomst van de Utrechtse Communicatiekring vindt plaats in het hoofdkantoor Rabobank Nederland aan de Croeselaan 18 in Utrecht.  Parkeren is mogelijk in de parkeergarage van de bank.

Hoofd Mediarelaties Raymond Salet werkt sinds 2006 bij Rabobank. Eerder was hij hoofd persvoorlichting en lid van het managementteam Voorlichting & Communicatie van het ministerie van Financiën. Ook werkte hij als communicatiemanager bij de Inspectie voor de Gezondheidszorg en als hoofd van de afdeling pers & public affairs van Amsterdam Exchanges, het huidige Euronext Amsterdam.

Marieke Bruins Slot, directeur Communicatie DSB Bank N.V., heeft dertig jaar ervaring als communicatiespecialist. Zij werkte  als hoofd public relations en promotie bij Beheerskantoor Hoog Catharijne B.V. en als hoofd van de afdeling Communicatie in de provincie Groningen. Daarna werd ze manager Communicatie bij Bloemenveiling Aalsmeer. Bruins Slot bekleedt sinds september 2006 de functie van directeur Communicatie bij DSB Bank.

De bijeenkomst wordt geleid door Paul Stamsnijder. Hij werkte jarenlang als communicatiestrateeg bij TNT en richtte kortgeleden De Reputatiegroep op. Een onafhankelijk innovatiebureau voor reputatievraagstukken, gevestigd aan de Maliebaan in Utrecht. Het bureau helpt organisaties bij het bepalen van hun communicatiestrategie. Stamsnijder schrijft ook boeken. 'Goed nieuws in kwade tijden'  is een boek voor de manager die liever niet door schade en schande wijs wil worden. Het biedt inzicht in het fenomeen crisis en gaat in op het voorkomen of beperken van escalatie.

Programma:
19.30 uur: ontvangst met koffie en thee
20.00 uur: aanvang programma: presentaties en zaaldiscussie
21.30 uur: netwerkborrel
22.30 uur: einde

Aanmelden: via onderstaande button. Introducés zijn ook welkom. Zonder aanmelding vooraf is toegang tot deze bijeenkomst niet mogelijk! Aanmelden kan tot en met dinsdag 27 januari.

 

Sluiten