Over UCK Nazomeren: OPEN KEUKEN

UCK Nazomeren: OPEN KEUKEN

Eten doen we allemaal, maar smaken verschillen. Op vrijdag 25 september stelt de UCK bij het jaarlijkse evenement UCK Nazomeren (voorheen het UCK Kringuitje) de (bij)smaak van communicatie centraal. Met stellingen, deskundige sprekers en een doortastend publiek gaan we in op communicatie rondom food. Aan tafel zitten de man die de salades bij McDonald's introduceerde, een communicatieadviseur van het Voedingscentrum en de oprichter van het enige Nederlandse reclamebureau dat zich 100% op foodmerken richt.

Als communicatiedeskundigen combineren wij ingrediënten om tot een goede (marketing)mix te komen. Creëert dat een eerlijke smaak of een (bij)smaak als het communicatie over voeding betreft? Ontdek hoe doelgroepen beïnvloed kunnen worden, in hoeverre je over voeding moet opvoeden en hoe gerenommeerde marktpartijen omgaan met de ontwikkeling van 'puur' voedsel. Bij een bijeenkomst over eten, hoort natuurlijk ook eten! Na afloop van het inhoudelijk programma in restaurant Zuiver, is er een smakelijk walking dinner.

Sprekers
Richard Oomens – de man achter de introductie van de McDonald's salade
Richard Oomens heeft een ruime food ervaring. Hij is acht jaar werkzaam geweest bij HERO Nederland BV in verkoop- en marketingfuncties. Na HERO heeft Richard tien jaar bij McDonald’s Nederland gewerkt waarvan de laatste acht jaar als Vice President Marketing en Communicatie en statutair Directeur. Richard is de man achter succesvolle introducties en strategieën zoals Direct Marketing, McKroket, McSpecials (Effie), Salad Shaker, Maaltijdsalades, McFlurry, Euroknallers. De transparante houding richting stakeholders en pers was ook een van zijn strategieën. Tevens wijzigde hij de merkpositionering van McDonald’s in een formule met een meer gevarieerd aanbod.

Rik Geijsen – eigenaar reclamebureau in foodmerken
Rik Geijsen is oprichter van RCLM, het enige Nederlandse reclamebureau dat zich 100% richt op foodmerken. Rik zegt: “Smaak is puur communicatie. Zo is een product in een ronde verpakking zoeter dan een product in een vierkante verpakking.” RCLM werkt vanuit hartje Utrecht dagelijks in de wereld die foodadvertising heet. Een wereld die draait om merk, product, verpakking en vooral: beleving. FMCG doet haar titel eer aan: food is absoluut fast moving. Hoe krijg je in een overvolle (super)markt aandacht voor jouw merk? Welke trends zitten er aan te komen in food en wanneer vinden wij ze op ons bord?

Kitty van Wijk – senior communicatieadviseur Stichting Voedingscentrum Nederland
Kitty van Wijk werkt als senior communicatieadviseur bij Stichting Voedingscentrum Nederland. Het Voedingscentrum wil het inzicht in de kwaliteit van voedsel vergroten en stimuleren dat de consument gezond en veilig eet, met als doel een bewust kiezende consument en gezondheidswinst. De huidige campagne ‘Eet het goede voorbeeld' komt voort uit het project (behoud van) Gezond Gewicht. Kern van deze campagne is dat het Voedingscentrum ouders met jongere kinderen wil uitdagen te reflecteren op hun eigen eetgedrag en of zij het goede voorbeeld zijn. De creatieve vertaling daarvan is het jongetje dat zijn ouders ‘napapegaait’.

Gespreksleider: Robbert Jan Sabel van Sabel Communicatie

Programma
15.00 uur ontvangst
15.30 uur welkom
15.45 uur start inleidingen
16.15 uur pauze
16.45 uur ronde tafelgesprek
17.45 uur aperitief
18.15 uur walking dinner
20.00 uur zuiver dansen en borrelen
22.00 uur einde UCK Nazomeren

Locatie
Locatie voor UCK Nazomeren: OPEN KEUKEN is restaurant Zuiver in Leidsche Rijn (Krommewetering 51) in Utrecht.

Aanmelden
Vanwege het uitgebreide programma en het aansluitende diner, zijn er kosten verbonden aan UCK Nazomeren. UCK-leden betalen  € 35,- (incl. maaltijd/drinken). De kosten voor introducees en VSA-leden zijn € 55,00. Het bedrag wordt automatisch afgeschreven. Bij afmelding na 18 september is teruggave van deelnamekosten niet meer mogelijk.

 

Sluiten