Over Branding op reis en in de praktijk

Branding op reis en in de praktijk

Door enkele afmeldingen nu nog 2 plekken beschikbaar! Meld je nu aan! We worden altijd omringd door merken. Toch vragen we ons zelden af hoe ze zijn ontstaan. Welke filosofie hield de oprichter van een merk erop na? Waarom werd een naam of logo gekozen? Welke factoren droegen bij aan het succes? Wat ging er goed? Wat niet? En hoe zorgt een merk ervoor dat het ook in de toekomst succesvol blijft? Tijdens de UCK-bijeenkomst van 22 september ontrafelen Martijn Arets en Linda van den Bergh dit vraagstuk vanuit theorie en praktijk.

 

Martijn AretsMartijn Arets, merk- en strategisch professional, zocht naar antwoorden op genoemde vragen. Hij bezocht twintig authentieke Europese merken (onder andere LEGO, adidas, Mini, Alessi en Innocent) tijdens een unieke reis: Brand Expedition. Hij zegde zijn baan op, verzamelde sponsors en mediapartners en trok in een Volkswagen T2 busje vijf maanden Europa in. Tijdens zijn reis deelde hij zijn ervaringen via social media en publiceerde in onder andere dagblad De Pers. Na terugkomst schreef hij het boek ‘Brand Expedition, een reis langs Europa’s meest inspirerende merken’ en maakte de stap naar zelfstandig ondernemerschap. Martijn neemt je mee in zijn avontuur. Hij vertelt welke lessen hij leerde van de verschillende merken en hoe hij social media gebruikte om zijn eigen merk neer te zetten en zijn droom waar te maken.


Het tweede deel van de avond gaat over een recente lancering van een nieuw merk: 365. Dit nieuwe merk is ontstaan uit het voormalige ArboNed, KeurCompany en de consultancytak “Winst door bevlogenheid” en staat voor het verbeteren van de duurzame inzetbaarheid van mensen. Aan de overgang van deze drie merken naar één nieuw merk is 1,5 jaar achter de schermen gewerkt voordat de lancering in april 2011 plaatsvond. Het nieuwe merkconcept met bijpassende visuele identiteit is tot stand gekomen in samenwerking met merkstrategiebureau They en designbureau DieTwee. Linda van den Bergh, manager corporate communicatie & PR van 365 en projectleider van de merklancering, vertelt hoe het gehele rebrandingstraject is verlopen. Ze gaat o.a. in op de interne communicatie, de grootse interne lancering, de externe communicatiestrategie en de rebranding die in één week tijd plaatsvond.


Programma en locatie
Op donderdag 22 september ben je van harte welkom vanaf 19:00 uur. Om 19:30 uur starten de presentaties van Martijn en Linda. Er is uiteraard volop ruimte voor vragen en discussie. We sluiten het inhoudelijke deel van de bijeenkomst rond 21:00 af met een netwerkborrel. We zijn te gast bij 365, Zwarte Woud 10 in Utrecht (Lunetten).


Aanmelden
Wegens enkele afmeldingen zijn er toch nog enkele plekken beschikbaar. Meld je aan via onderstaande button! Let op: de bijeenkomst is alleen toegankelijk voor leden.

 

Sluiten