Over Evalueer jij je website weleens?

Evalueer jij je website weleens?

Wat vindt de doelgroep van mijn website? Vaak denken we dit als communicatie deskundigen wel min of meer in te kunnen schatten, of is er geen tijd en geld voor een gedegen evaluatie bij gebruikers uit de doelgroep. Dat is jammer, want gebruikersgericht evaluatieonderzoek kan veel duidelijk maken over de kwaliteit van een website. De UCK organiseert op 16 mei een masterclass waarbij Sanne Elling, werkzaam aan de Universiteit Utrecht, je in anderhalf uur wegwijs maakt in deze wereld. 

Sanne Elling heeft aan de Universiteit Utrecht enkele jaren onderzoek gedaan naar gebruikersgerichte evaluatiemethoden voor websites. Zij zal laten zien waarom het evalueren van een website zo belangrijk is en wat je er precies aan kunt hebben. Ook zal ze ingaan op de vraag hoe een goed evaluatieonderzoek eruit ziet. Welke methoden zijn er, hoe verschillen ze van elkaar en wat leveren die methoden precies op aan kennis over de website? Daarbij zullen de volgende methoden de revue passeren: survey-onderzoek, de hardopdenkmethode, eye tracking en een feedbackmethode waarbij proefpersonen commentaar geven op websites. Het wordt een interactieve bijeenkomst met veel voorbeelden van gebruikersproblemen die door de verschillende methoden aan het licht zijn gebracht.

Programma
19.00-19.30 uur: inloop met koffie en thee
19.30-21.00 uur: masterclass & vragen
21:00-21:45 uur: borrel

Locatie: Universiteit Utrecht, Drift 21, zaal 1.05

Datum: woensdag 16 mei van 19.00 tot 21.45 uur

Aanmelden
Meld je hieronder aan voor deze activiteit! Er is ook een beperkt aantal plaatsen voor introducees beschikbaar. Het aanmelden van introducees kan ook via de website. Bij aanmelding rekenen we op je komst!

Sluiten