Over UCK Nazomeren boeit en beweegt jou

UCK Nazomeren boeit en beweegt jou

Op vrijdag 14 september organiseert de Utrechtse Communicatiekring het jaarlijkse evenement Nazomeren. Dit jaar staat co-creëren centraal en wij hebben alle leden uitgenodigd om samen met ons het programma vorm te geven! Het thema van Nazomeren 2012 is het boeien, binden en in beweging brengen van the crowd  in een tijd waarin individualisme hoogtij viert. De macht en kracht ligt bij de consument/de burger; hoe ga jij hiermee om in jouw werk als (marketing) communicatieprofessional?

Aan de hand van actuele zaken als de landelijke politieke verkiezingen in Nederland, de Olympische Spelen in Londen en Durftevragen nemen de sprekers je mee in do’s en don’ts om de crowd te laten bewegen en geven zij inzicht in hoe de massa zich beweegt. Ook dit jaar heeft het Nazomeren alle ingrediënten voor een mooi event. Het Nazomeren vindt plaats bij Seats2Meet in Utrecht en eindigt op een prachtige locatie in de binnenstad van Utrecht.

Programma

  • 13.00 - 13.30 uur Ontvangst
     
  • 13.30 uur Aanvang programma
     
  • 13.35 – 14.15 uur Genieten van weerstand door Guido Rijnja
    De maatschappij verandert. Daar kunnen we niet omheen. Burgers en consumenten ondervinden dat en komen daar al dan niet tegen in opstand. Overheden en bedrijven kunnen er niet om heen: het tegenspel van publieksgroepen tegen (voorgenomen) veranderingen. Meer informatie...
     
  • 14.15  - 14.55 uur Nederland en de VS in verkiezingstijd door Ton Baetens
    Twee dagen voor het Nazomeren vinden in Nederland de landelijke verkiezingen plaats. Hoe ziet het Nederlandse politieke toneel er uit op de dag van het Nazomeren? Wat heeft welke partij gedaan om zijn achterban te bewegen, te boeien en om deze aan zich te binden? Wat ging goed en wat niet? Meer informatie...
     
  • 15.00  - 15.40 uur parallelsessies ronde 1

    1. Verbonden met de gemeente Utrecht door E-participatie door Willem Addink
    Het E-participatietraject van het Oude Houtensepad in Utrecht is een goed voorbeeld van de nieuwe manier van werken die de gemeente Utrecht voor staat: inwoners zoveel mogelijk zelf aan zet en meer gebruik van digitale communicatiemiddelen. Meer informatie...

    2. Bij de NS staat deze zomer Londen Centraal door Astrid van den Berg
    De Nederlandse Spoorwegen doet er alles aan om de Olympische Spelen nog dichter bij de ‘gewone man’ te brengen en het plezier van de oranje fans te vergroten. Sponsormanager Astrid van den Berg vertelt op inspirerende wijze over de campagne Londen Centraal, inclusief social media, en blikt terug. Meer informatie...

    3. Denk mee met Utrecht als culturele hoofdstad in 2018 door Thomas Nova en Harry Louwenaar
    Support en creativiteit gezocht voor de kandidatuur van Utrecht als Culturele Hoofdstad van Europa in 2018! Deze workshop gaat over de (bekendheid en populariteit) van Utrecht als mogelijke culturele Europese hoofdstad in 2018. Meer informatie...

    4. In de Alpe d’HuZes is geen plaats voor individualisme door Amarens Schuurmans
    De wereld van goede doelen kan niet meer om het succes van Alpe d’HuZes heen. Haar succes is te danken aan het actief binden, boeien, laten bewegen en meedoen van the crowd. In deze workshop krijg je inzicht in de inzet van mensen en media, de mediamix en het evenement Alpe d’HuZes. Meer informatie...

    5. Ervaar zelf hoe de omgeving (mee)beweegt als jij beweegt door Claire de Haan
    Tijdens deze interactieve workshop kun je direct ervaren wat in beweging komen voor jou betekent. Onder begeleiding krijg je inzicht in hoe jij en jouw ( interne en/of externe) klanten ten opzichte van elkaar staan, en ervaar je wat nodig is om de gewenste beweging te krijgen. Meer informatie...

    6. Durftevragen door Sander Datema
    Als je helder vraagt wat je echt wilt, komt er ineens hulp uit diverse hoeken. Maak je hoofd en creativiteit (extra) wakker zodat je zelf dingen makkelijker in beweging kunt zetten, maar ook anderen. In deze workshop krijg je inzicht in de technieken van Durftevragen zodat jij ook volop gebruik kunt maken van de sociale overwaarde overal om ons heen. Meer informatie...
     
  • 15.40 – 15.55 uur pauze
     
  • 15.55  - 16.40 uur parallelsessies ronde 2
    (idem als ronde 1)
     
  • 16.45 uur Plenair: QR-codes, meer dan een link naar 'Meer info' door Patrick Schneider en Raoul Zonnenberg
    QR-codes (afkorting van Quick Response) zijn in het huidige communicatielandschap niet meer weg te denken. Aan de hand van praktijkervaring bij de Rijksoverheid wordt de zaal meegenomen in de wondere wereld van de QR-codes. Meer informatie...
     
  • 17.00 – 17.05 uur Uitleg over de wandeling van Seats 2 Meet naar dinerlocatie
     
  • 17.25 – 17.45 / 18.00 uur Van A naar B…..ga je mee?
     
  • v.a. 17.45 uur aankomst bij locatie X  start borrel
     
  • 18.15 uur BBQ buffet op locatie X in de Utrechtse binnenstad
     
  • 20.30/21.00 uur einde Nazomeren 2012

Locatie
Het Nazomeren vindt dit jaar plaats op twee locaties. De lezingen en parallelsessies vinden plaats bij Seats2Meet in Utrecht. De borrel en BBQ  na afloop vinden plaats op een andere locatie in de Utrechtse binnenstad. Welke dat is houden we nog even geheim. Beide locaties zijn rolstoelvriendelijk en toegankelijk.

Aanmelden
Deze bijeenkomst is bedoeld  voor UCK-leden en introducees van UCK-leden. Aanmelden kan tot en met 6 september aanstaande. Inschrijven voor de parellelsessie kan door middel van het inschrijfformulier dat je na je inschrijving gemaild krijgt.

Kosten
Deelname aan Nazomeren kost € 25,- voor UCK-leden en € 40,- voor introducés. 

Graag tot ziens op 14 september!

Sluiten