Over UCK workshop: Kennis vergroten over crowdsourcing

UCK workshop: Kennis vergroten over crowdsourcing

Crowdsourcing krijgt veel aandacht in de media. Voor sommigen staat het voor een beweging die slimme en innovatieve ideeën voortbrengt. Of nieuwe producten, zelf organiserende evenementen of nieuwe kunst gaat opleveren. Anderen krijgen juist dollartekentjes in de ogen. Ze beschouwen het als een bron van goedkope arbeidskrachten of een manier van gratis publiciteit. Kortom, er zijn veel verschillende vormen van crowdsourcing en mensen doen om heel verschillende redenen mee.

De Utrechtse Communicatiekring organiseert op dinsdagavond 27 mei vanaf 19.00 uur in samenwerking met het Centre of Expertise Creatieve Industrie een interactieve, leerzame workshop over crowdsourcing.

Michiel Rovers, Dick Swart en Rogier Brussee zijn verbonden aan het Centre via het lectoraat crossmedia business van de Hogeschool Utrecht en zijn mede-auteurs van het door het ‘Centre’ uitgegeven boek over crowdsourcing. Zij gaan tijdens de avond in op historische voorbeelden, verschillende klassen van crowdsourcing en op de redenen waarom mensen wel en niet mee willen werken en wat de kosten en de baten zijn. Last but not least zullen de drie heren ingaan op de ervaringen van de deelnemers met crowdsourcing en enkele kleine experimentjes doen.  Er is genoeg tijd voor vragen en interactie. Neem vooral zelf voorbeelden mee.

Programma
19.00  Inloop met koffie en thee
19.30  Start bijeenkomst
21.00  Vragen en evaluatie 
21.30 Afsluitende netwerkborrel
22.00 Einde bijeenkomst

Locatie
De bijeenkomst is bij de Hogeschool Utrecht aan de Padualaan 99, 3584 CH  Utrecht. Er zijn in de omgeving genoeg mogelijkheden om te parkeren, te komen met openbaar vervoer of de fiets te stallen. Routebeschrijving

Aanmelden
Deelname is in eerste instantie alleen mogelijk voor leden. Inschrijven doe je in de velden hieronder, maar meld je alleen aan als je zeker weet dat je ook komt. Er is beperkte plaats en no show stellen we niet op prijs. Dit wordt door ons geregistreerd. Er kunnen maximaal 40 personen aan deze workshop meedoen. Bij genoeg aanmeldingen wordt de groep verdeeld in twee of meer groepen om zo interactief mogelijk met elkaar te kunnen werken. Hierdoor wordt de workshop heel persoonlijk en leer je het maximale over crowdsourcing.

Sluiten