Over Kijkje in de keuken bij de EO: nieuwe positionering, merkcampagne en rondleiding

Kijkje in de keuken bij de EO: nieuwe positionering, merkcampagne en rondleiding

Als marketing- of communicatieprofessional wil je dat je merk staat als een huis en dat de content door je publiek onthouden wordt. Maar hoe zorg je ervoor dat je merk sterk blijft in een tijd van forse bezuinigingen en hervormingen? De EO (Evangelische Omroep) heeft sinds kort een nieuwe merkpositionering en campagne gelanceerd om haar plek te verstevigen – trouw aan de eigen achterban en aantrekkelijk voor een breder publiek. Tijdens deze bijeenkomst krijg je het verhaal achter de nieuwe positionering en pay-off van de EO te horen. Daar bovenop krijg je ook een rondleiding door het historische EO-gebouw, de editsets en een tv-studio in Hilversum. Meld je nu aan voor deze bijeenkomst via de aanmeldknop rechts op deze pagina.

Wat je leert en ziet

  • De EO-case: hoe kom je tot een nieuwe positionering en pay-off
  • Merk-dilemma’s in de praktijk: balans tussen achterban en brede doelgroep
  • Transformatie op 3 fronten: Bezuinigingen, vorming omroephuis en opkomst AI | Wat betekent dat voor merk, organisatie en medewerkers?
  • Interne activatie: Zo creëer je betrokkenheid tijdens verandering.
  • Unieke rondleiding: een kijkje achter de schermen in het historische EO-pand en een tv-studio.

Over de spreker
Kirsten Palland is hoofd Merk &  Communicatie bij de EO én UCK-lid. Als gedreven communicatieadviseur vertelt zij graag verhalen die inspireren, raken en blijven hangen. Ze stuurt het Merk- & Communicatieteam aan in een uitdagende fase, waarbij externe én interne communicatie een belangrijke rol spelen. Ook denkt zij mee over de visie en het beleid van een organisatie, vanuit merkdenken. Tijdens deze bijeenkomst neemt Kirsten ons mee in het verhaal achter de nieuwste EO-campagne en de aanpak om het merk EO future proof te maken. Ook geeft ze een inkijkje in hoe de omroep omgaat met transformaties en uitdagingen. Denk aan de impact van bezuinigingen, de opkomst van AI en de vorming van een omroephuis.

Programma
19:00 – 19:30 Inloop met koffie en thee
19:30 – 20:30 EO-case: hoe kom je tot een nieuwe positionering en pay-off?
20:30 – 20:45 Q&A
20:45 – 21:15 Rondleiding in het historische pand en een tv-studio
21:15 – 22:00 Borrel & napraten

Locatie
Deze UCK-bijeenkomst vindt plaats bij de EO: Oude Amersfoortseweg 79, 1213 AC Hilversum. Dit is op loopafstand van Hilversum Sportpark.

Aanmelden
Aanmelden kan hier op deze website, zie blokje rechts. Deelname is mogelijk voor UCK-leden, mits vooraf aangemeld. Er is maar beperkt plaats, dus meld je alleen aan als je zeker weet dat je komt en geen plaatsen blokkeert voor andere geïnteresseerden. No show stellen we niet op prijs en wordt door ons geregistreerd.

Introducés
Ben je (nog) geen lid van het UCK en wil je als introducé bij deze bijeenkomst aanwezig zijn, stuur dan een e-mail met jouw verzoek naar info@communicatiekring.nl. Drie dagen voor de bijeenkomst laten
we je weten of er ruimte voor je is. Leden van UCK gaan voor bij deelname. Vanzelfsprekend kun je ook lid worden van de UCK en je vervolgens als lid aanmelden voor deze bijeenkomst.

Sluiten