Campagne: Utrecht veel te leuk voor één dag!

vrijdag 16 november 2012

‘Utrecht te veel te leuk voor één dag’, dat is de slogan van de nieuwe imagocampagne van de stad Utrecht. De campagne is bedoeld om vooral meer in trek te komen bij mensen die in de periferie (provincie en grotere regio) van de Domstad wonen.

Het initiatief komt van Toerisme Utrecht en wordt mede-betaald en ondersteund door Centrummanagement Utrecht, Belangenverenging Hoog Catharijne, Musea Utrecht, Cultuurpromotie Utrecht en de Vrede van Utrecht. Onder de aandacht wordt gebracht dat Utrecht een mooi aanbod kent van horeca, winkelen en cultuur in een historisch en gezellig decor. In de stad zelf wordt de campagne onder andere zichtbaar op 200 abri’s. Daarnaast worden internet ingezet en videoschermen op de grote NS-stations.

Utrecht boekte in 2011 ten opzichte van het jaar daarvoor al 11% meer overnachtingen. Bezoekersaantallen stegen toen met 14%. Die lijn zette zich door in het eerste halfjaar van 2012.

« Terug

Sluiten