Diakonessenhuis: Wat de patiënt wil

dinsdag 26 augustus 2008

Alles doen om het de patiënt naar de zin te maken. Dat is volgens Rob Florijn, voorzitter van de raad van bestuur van het Utrechtse Diakonessenhuis, het geheim achter het succes. Dit ziekenhuis staat al vijf jaar in de top tien van de AD Ziekenhuis Top 100 en is onlangs verkozen tot het beste ziekenhuis.

‘Patiëntgerichtheid zit van oudsher in de genen van het ziekenhuis,' legt Rob Florijn uit in het Utrechts Nieuwsblad. ‘We zijn echt heel kritisch op wat fout gaat. Daar spreken we elkaar op aan. We houden onze prestaties goed bij om te weten waar het nog beter kan.’ Voor de ranglijst is gebruik gemaakt van 26 kwaliteitscriteria, opgesteld door de Inspectie voor de Gezondheidszorg, de brancheorganisatie van alle ziekenhuizen en de Orde van Medisch Specialisten. Frederique Koning is hoofd Communicatie van het Diakonsessenhuis. Zij is met recht trots op dit prachtige resultaat dat mooie PR-mogelijkheden biedt. Op 22 oktober aanstaande organiseert de UCK een bijeenkomst over de veranderende (rol van) communicatie als gevolg van de toenemende marktwerking in de gezondheidszorg. Uiteraard zal Frederique, als één van de sprekers op die avond, dan ook de betekenis van deze uitverkiezing uit de doeken doen. Sjors van Leeuwen, onder meer initiatiefnemer van het Zorgmarketingplatform en auteur van de bestseller ‘Zorgmarketing in de praktijk’, gaat in op succes- en faalfactoren van zorgmarketing en communicatie.

John Smeets en Jac. Janssen

« Terug

Sluiten