FC Utrecht start seizoenkaart-campagne

FCU.jpgzaterdag 20 april 2019

FC Utrecht lanceerde afgelopen week haar nieuwe seizoenkaart-campagne. Een aansprekende video is daarbij een blikvanger, maar het geheim van de FCU-aanpak zit ‘m vooral in een aparte benadering van verschillende doelgroepen.

“We maken gebruik van een gedetailleerd datasysteem en daardoor zijn we in staat om specifieke doelgroepen persoonlijk aan te spreken. Zo hebben we maar liefst 36 gesegmenteerde mailings verstuurd”, legt marketingmanager Jerryl Smeenk uit. “Vaste bezoekers van onze gezinstribune spreken we op een andere manier aan dan bijvoorbeeld de fanatieke aanhang op de Bunnikside, maar ook de benadering van iemand die al tien jaar lang een seizoenkaart heeft is anders dan iemand die net een jaar een seizoenkaart heeft.”

Verlengen
De nieuwe campagne is primair gericht op de huidige seizoenkaarthouders omdat FC Utrecht weet dat zij zeer genegen zijn om hun kaart te verlengen voor komend voetbalseizoen. Zeker in deze periode wanneer het nieuwe seizoen weer voor de deur staat. Qua media is er een barter-overeenkomst met RTV Utrecht en worden daarnaast vooral socialmediakanalen ingezet, zoals Instagram, YouTube, Facebook, Twitter, LinkedIn en de eigen website.

Hele jaar
Smeenk: “Naast de bestaande seizoenkaarthouders willen we natuurlijk ook verbreden en nog meer mensen bereiken in de hoop dat ook zij een seizoenkaart kopen. Daar zijn we het hele jaar mee bezig. We nodigen mensen bijvoorbeeld uit als gast, in de hoop dat ze de sfeer zo aantrekkelijk vinden dat zij ook seizoenkaarthouder worden.”

Vader en zoon
Zo kan FC Utrecht veel verschillende mensen wat bieden. “We proberen er meer van te maken dan alleen een voetbalwedstrijd. Het gaat om een veel bredere beleving en die is voor veel mensen verschillend. Een mooi voorbeeld is een zoon die in Utrecht studeert en die zijn vader in het weekend ontmoet tijdens een wedstrijd bij ons, vertelt Smeenk. “Dat is wat we graag zien en willen stimuleren. Daarmee geef je extra inhoud aan een bezoek aan een wedstrijd bij FC Utrecht.”

Bekijk hier de video uit de nieuwe seizoenkaart-campagne

Sluiten