Over Conceptdenken 3.0

Conceptdenken 3.0

LET OP: deze bijeenkomst is een herhaling van de bijeenkomst van 6 februari omdat toen door een ongelukkige samenloop van omstandigheden de spreker niet op tijd in Utrecht kon zijn. De leden die op 6 februari (voor niks) zijn gekomen hebben voorrang op de aanmelding.

Een goed concept is het uitgangspunt van effectieve communicatie. Je boodschap wordt samengevat in een aansprekend verhaal. Verhalen stimuleren emotie en daarmee gedrag in het brein. 95% van ons koopgedrag wordt bepaald door emotie. Het resultaat van een goed concept? Je wordt zichtbaar, aantrekkelijk en gewild bij de doelgroepen. Benieuwd hoe je kunt groeien met een effectief concept? De oplossing is: Denk anders, doe anders! Op donderdag 6 februari organiseert de UCK een workshop over dit onderwerp.

Spreker Monique Juffermans is directeur van communicatie- en conceptbureau Dutchlabel en auteur van het boek 'Het Ei van Columbus'. Op de website www.eggofcolumbus.net kunnen communicatieprofessionals tips en adviezen geven per hoofdstuk en worden hiermee co-auteur van het boek.

Er is uitgebreid literatuuronderzoek uitgevoerd door het raadplegen van boeken en websites over lateraal-, design- en conceptdenken. Daarnaast zijn er interviews afgenomen met bekende Nederlandse coryfeeën in conceptdenken (Daan Roosegaarde, Lidewij Edelkoort, Edward de Bono en vele anderen). De ervaringen en inzichten vormen de basis voor een boek over de beste methode om tot een goed concept te komen. We hebben een andere manier van denken nodig om ideeën te kunnen bedenken die toegevoegde waarde brengen. Denk aan zelf denkende snelwegen die energie genereren waar lantaarnpalen mee worden verlicht of sportscholen, waarbij de vrijgekomen energie van sporters wordt geschonken aan een goed doel.

Alan Greenspan, een groot Amerikaans econoom en tot 2006 voorzitter van de Federal Reserve Board, voorspelde in 1996 al dat het conceptuele tijdperk zijn intrede zou gaan doen. We kwamen vanuit het agrarisch tijdperk en industrieel tijdperk in het informatietijdperk, waarbij vooral veel linksbreinig analytisch denken nodig was. Nu Azië ons linksbreinig denkwerk overneemt door overproductie, outsourcing en automatisering wordt het belangrijk ons te onderscheiden met conceptdenken. Conceptdenken doe je met je linker- en rechterhersenhelft tegelijk. Deze moeten in evenwicht zijn om bijzondere ideeën te kunnen bedenken die van toegevoegde waarde zijn. 90% van de mensen is linksbreinig. Monique roept daarom professionals op meer hun rechter hersenhelft te trainen. Door het volgen van deze workshop maak je een eerste start...

Programma:
19.30 uur  inloop met koffie en thee
20.00 uur  welkom en presentatie door Monique Juffermans
21.00 uur  vragen & discussie
21.30 uur  afsluitende borrel

Locatie:
In de Ruimte, Oudegracht 230

Aanmelden:
Deelname is alleen mogelijk voor UCK-leden en een beperkt aantal introducés van UCK-leden, mits vooraf aangemeld via onze site. Meld je alleen aan als je zeker weet dat je aanwezig kunt zijn; no-show stellen we niet op prijs en wordt door ons geregistreerd!

Sluiten