Over UCK Social Media Special #6: Hey Google! Hoe word ik Voice-ready?

UCK Social Media Special #6: Hey Google! Hoe word ik Voice-ready?

De introductie van voice-techniek (spraakherkenning) wordt door velen gezien als de volgende revolutie in medialand. De ontwikkeling ervan neemt de laatste tijd een enorme vlucht. Grote spelers als Amazon, Google, Apple en binnenkort ook Samsung introduceren in rap tempo slimme speakers of apps via je mobiel. Zoekgigant Google kwam vorige maand met de Google Assistant in de Nederlandse taal en veel andere bedrijven ontwikkelen diensten die gebruik maken van voice-techniek. Kenners verwachten dat we over vijf jaar al bij vijftig procent van onze zoekopdrachten Voice gebruiken.

Deze ontwikkeling zal de (digitale) communicatiewereld weer op z’n kop zetten. Denk alleen maar eens aan al die organisaties die momenteel met trots werken aan nieuw contentmanagement waarbij voice-techniek in veel gevallen nog helemaal niet in beeld is.

Kortom: het wordt weer eens hoog tijd voor een nieuwe UCK Social Media Special #6, dit keer over Voice. Op dinsdag 27 november vanaf 19.30 uur praten vier specialisten je onder leiding van onze eigen Maarten Hagg bij over de laatste ontwikkelingen en verwachtingen. We zijn dan te gast in Louis Hartlooper in Utrecht.

Het programma

1. ‘The State of Voice’ -  Sietze Hylkema (online specialist bij Entopic)

Als aftrap krijg je een breed inzicht van de actuele ontwikkelingen op het gebied van voice-techniek. Daarbij gaat Sietze vooral in op wat voor ons als communicatieprofessionals van belang is om te weten. Van kansen tot mogelijke valkuilen.

2. ‘Praat met’ Centraal Beheer -  Felix Poldermans (Scrum Master team geautomatiseerde dialogen)

‘Van 'Even Apeldoorn bellen' naar 'Praat met Centraal Beheer'. Centraal Beheer heeft als verzekeraar de eerste stappen in Voice gezet met een groene kaart check. Felix is Scrum Master bij het team en neemt je mee in de ervaringen van de verzekeraar op dit nieuwe terrein. Welke rol heeft Voice straks bij een Nederlandse verzekeraar?

3. NS Voice assistant - Piet Middelkoop (NS Commerce) & Wouter Hosman (Oxyma)

Voice-techniek zal naar verwachting vooral in mobiele communicatie een grote rol gaan spelen. Piet Middelkoop is bij NS verantwoordelijk voor mobiele innovaties die reizigers daarbij helpt. Hij vertelt ons graag over de toekomst van spraakplatforms bij NS. Hij neemt Wouter Hosman (Oxyma) mee om de eerste resultaten van de demo-versie van de NS Voice assistant met ons te delen.

4. ‘All over the f*cking place’ - Jeroen de Bakker (Talpa Network)

Talpa Network (met radiostations als 538, Sky Radio, Radio 10 en Veronica) verwacht dat een groot deel van hun luisterpubliek in de toekomst spraakplatforms zal gebruiken om naar hun favoriete muziek, entertainment en nieuws te luisteren. Jeroen de Bakker (directeur Brand & Online) wil van de huidige bekende namen sterke mediumonafhankelijke radiomerken maken. Hij vertelt over digitalisering, de veranderende radioconsumptie en onthult Talpa’s stemstrategie.

Planning & locatie
19:00u  Inloop met koffie en thee
19.30u  Start inhoudelijk programma met presentaties
21.00u  Discussie en vragen uit de zaal
21.15u  Netwerkborrel
22.00u  Einde

Deze UCK Social Media Special vindt plaats in het Louis Hartlooper Complex, Tolsteegbrug 1, 3511 ZN Utrecht.

Aanmelden
Aanmelden kan hier op deze website, zie blokje rechts. Deelname is mogelijk voor UCK-leden, mits vooraf aangemeld. Er is maar beperkt plaats, dus meld je alleen aan als je zeker weet dat je komt en geen plaatsen blokkeert voor andere geïnteresseerden. No show stellen we niet op prijs en wordt door ons geregistreerd.

Introducés
Wil je als introducé aan deze bijeenkomst meedoen, stuur dan een mailtje met jouw verzoek naar info@communicatiekring.nl. Vier dagen voor de bijeenkomst laten we je dan weten of er ruimte voor je is. (Leden van de UCK gaan voor bij de aanmelding).

Tot dinsdagavond 27 november!

Foto: Google.

Sluiten