Verslag UCK Social Update 19 feb

20-02-2013

Er waren veel enthousiaste reacties naar aanleiding van de UCK Social Update van dindagsavond 19 februari gehouden bij Hulskamp Audiovisueel. De deelnemers werden bijgepraat door drie deskundigen op het gebied van Google+, Pinterest en monitoring en analyse. Bijgaand een beknopt fotoverslag en enkele links naar presentaties, filmpjes en meer informatie.

Presentaties
Antal de Waij (Engagement Media) over Google+. Download hier zijn hand-out.
Maaike Gulden (The Marketing Factory) over Pinterest. Download hier haar gratis Pinterest e-book.
Frank Nijmeijer (Tracebuzz) over monitoring en analyse. Presentatie volgt snel

Social Heaven
We discussieerden over wat er met een profiel op social media moet gebeuren als iemand niet meer leeft. De meningen daarover zijn verdeeld en de oplossingen niet eenvoudig. Ook de social mediakanalen zelf hebben geen echte oplossing of gaan er vrijwel allemaal anders mee om. Goed om na te denken wat je zelf zou willen. Een extreem voorbeeld is dit bedrijf in de VS dat aanbiedt je nu al online ‘onsterfelijk’ te maken (bekijk ook de video).

Code Social Media Marketing
We maakten ook bekend dat er een Code Social Media Marketing in aantocht is. Deze maakt een begin met het reguleren van reclame- en marketingactiviteiten via social media. De Code beoogt transparantie in social marketing te bevorderen, door de relatie tussen de adverteerder en degene die de reclame-uiting verspreidt openbaar te maken. Een initiatief van de DDMA, onder andere onderschreven door de Consumentenbond. Lees er hier meer over!

Video's
Aan het begin van de UCK Social Update toonden we een awareness filmpje van tv-zender TNT ‘Push to add drama’
We sloten de bijeenkomst af met ‘Dumb ways to die’ van het Australische Metro.

Met vriendelijke groet,
Namens de organisatie
Renate Engelen, Rogier van den Berg, Koen van Tankeren

« Terug

Lees overig nieuws

Sluiten