Nominatie gouden Sabre Award voor case Leene Communicatie

21-04-2015

Leene Communicatie van UCK-lid Kees Wessels is met een opdracht rond Nuon Club Competitie in de categorie Sponsoring genomineerd voor de Gouden Sabre Award, een prestigieuze internationale PR-prijs. Op 19 mei worden in London hiervoor de prijzen verdeeld.

Voor de Sabre Award zijn in totaal uit heel Europa meer dan 2000 cases ingezonden voor meerdere categorieën. De andere genomineerden in de categorie Sponsoring zijn Carry the Olympic Flame with Coca-Cola! (Coca-Cola Company + R.I.M. Porter Novelli), Everyday Men (Nivea Men + Porter Novelli), Share the Sofa (Heineken + Edelman) en Sweden's Biggest Shootout (Svenska Spel + Jung Relations).

Energierekening verlagen
De Nuon Club Competitie is een sponsorformule waarmee energiebedrijf Nuon sportverenigingen (die het steeds moeilijker hebben om financieel rond te komen) probeert te helpen om de energierekening structureel te verlagen. Leene Communicatie werd ingeschakeld om met een relatief beperkt budget
zo veel mogelijk free publicity te realiseren voor dit sponsorprogramma. Dat leverde 175 berichten op in printmedia, op radio en televisie. En meer dan 350 berichten op websites en vele honderden berichten op sociale media.

Beloning
De aanpak bleek effectief want 125 sportverenigingen schreven zich in. Uiteindelijk waren er negen winnaars die vrijwel allemaal hun volledige energierekening over een jaar ter hoogte van circa €10.000 op de clubrekening kregen vergoed. De overige deelnemers kregen van Nuon gratis energieadvies.

« Terug

Lees overig nieuws

Sluiten