Utrechtse Communicatiekring start online live-programma voor leden

29-03-2020

De Utrechtse Communicatiekring gaat voor haar leden live online programma’s maken. Op donderdag 2 april aanstaande wordt de eerste aflevering van ‘Hoe werk jij in deze tijd van corona?’ geïntroduceerd, over hoe communicatieprofessionals in deze bijzondere tijd werken en leven.

De maatregelen om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen hebben veel effect op ons werk en ons privéleven. InHoe werk jij in deze tijd van corona? vertellen UCK-leden hoe ze daarmee omgaan. Bij bedrijven raken de beperkende maatregelen de primaire dienstverlening, vallen inkomsten weg, veel collega’s werken vanuit huis en is er vooralsnog geen uitzicht op verbetering. Dat maakt het voor communicatieprofessionals niet gemakkelijk. Hoe gaan zij om met bijvoorbeeld klantcommunicatie en interne communicatie? En hoe gaan ze hier privé mee om?

Gasten

Op donderdag 2 april interviewt presentator Judith de Bruijn vier UCK-leden die hun verhaal met ons en elkaar delen, zijn Mieke Wester (Woningcorporatie Het Gooi en Omstreken), Theo van der Meer (bureau Pradd), Peter Hofland (Alliander) en Marian Schinkel (USG marketing communicatie & sales). De uitzending wordt live gestreamd vanuit een tv-studio in Utrecht. Vanwege de voorzorgsmaatregelen zijn er van de vier gasten twee aanwezig in de studio en de twee anderen zijn erbij via een live videoverbinding.

Actief
UCK-leden kunnen het programma, dat 50 minuten zal duren, vanuit huis live online volgen en tijdens de uitzending vragen stellen aan de gasten. Alleen de koffie of thee en de borrel na afloop moeten ze dit keer zelf regelen.

Meer online aanbod
Naast de live uitzending neemt de UCK donderdag ook een themaprogramma op dat enkele dagen later aan UCK-leden wordt aangeboden. De eerste aflevering van dit programma zal gaan over de eerste ervaringen die we in deze tijd massaal opdoen met online tools en platforms waarmee we op afstand met elkaar kunnen werken en communiceren. De komende maanden wil de UCK dit soort themaprogramma’s vaker produceren. Daarnaast wordt er gekeken naar een format voor podcasts en digitale netwerkborrels.

Initiatief
Dit online initiatief van de Utrechtse Communicatiekring komt voort uit de restricties die momenteel in elk geval tot 1 juni aanstaande in Nederland gelden ten aanzien van fysieke bijeenkomsten. Technisch wordt dit initiatief mogelijk gemaakt door gedeeltelijke sponsoring door audiovisueel bedrijf AVEX. Uiteraard wordt er bij de opnamen rekening gehouden met de geldende voorzorgsmaatregelen om verdere verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.

« Terug

Lees overig nieuws

Twitter

Sluiten