Nieuws

Nieuws

Cor Jansen nieuwe directeur Utrecht Marketing

Cor Jansen.jpg07-12-2018 Cor Jansen wordt met ingang van 1 maart 2019 de nieuwe directeur-bestuurder van Utrecht Marketing en daarmee verantwoordelijk voor het versterken en uitdragen van de concurrentiekracht van Utrecht. lees verder
Labels
Nieuws

SAVE THE DATE: UCK Nieuwjaarsborrel op 11 januari 2019

DSC07546.jpg01-12-2018 Op vrijdag 11 januari 2019 organiseren wij onze traditionele UCK-nieuwjaarsborrel. We luiden het nieuwe communicatiejaar in op een bijzondere locatie, namelijk in TivoliVredenburg in het centrum van Utrecht. lees verder
Labels
Nieuws

Opgelet! Meer spreektaal op je website met komst Voice-technieken

voice bijeenkomst UCK 27-11 - Koen Laureij 6.jpg28-11-2018 Hey Google! Hoe word ik voice-ready? Op 27 november 2018 kwamen 70 UCK’ers bij elkaar in het Louis Hartlooper Complex aan het Ledig Erf in Utrecht. En dat het ‘ready zijn’ nog niet zo heel erg makkelijk is, bleek uit deze boeiende avond over ‘Voice’. lees verder
Labels
Nieuws

Blog over Mediawijsheid: Heb jij het onder de duim?

rawpixel-658245-unsplash.jpg20-11-2018 Heb jij het onder de duim? Dat is het thema van deze Week van de mediawijsheid. Deze week (16 tot en met 23 november) gaat het over omgaan met digitale media, over opvoeding en wifitijd. Maar…. Hebben wij het als UCK-leden eigenlijk zelf al onder de duim? lees verder
Labels
Nieuws

Cartografen maken nieuwe stadskaart Utrecht

Kaart_van_Utrecht.jpg18-11-2018 Cartograaf Paul Benjaminse maakte met zijn team een nieuwe stadskaart van Utrecht. De studio was gevestigd in Amsterdam, maar verhuisde naar Utrecht. Met de kaart wil het team hun beleving van de stad weergeven. lees verder
Labels
Nieuws

Over lid zijn van de UCK: In gesprek met Ronald Meerkerk

Ronald120.jpg14-11-2018 De Utrechtse Communicatiekring groeit! En met elk lid, wordt er een verhaal toegevoegd aan ons netwerk. Maar wat zijn die verhalen? Af en toe lichten we er eentje uit en spreken we kort met een UCK-lid over de keuze waarom hij of zij lid is geworden. We spraken met UCK-lid Ronald Meerkerk, al drie jaar betrokken bij ons. lees verder
Labels
Nieuws

Festival de Beschaving test Fear of Missing Out (FOMO)

Festival de Beschaving dat jaarlijks in de Botanische Tuinen bij de Universiteit Utrecht plaatsvindt, test dit jaar bij haar publiek ontwenningsverschijnselen die optreden als je geheel offline bent: even geen beschikking over je telefoon. De Fear Of Missing Out, FOMO.

Bezoekers aan het festival kunnen hun telefoon afplakken. Vervolgens wordt door sociale wetenschappers van de Universiteit Utrecht onderzocht hoe lang ze het volhouden hun telefoon niet te gebruiken. Bij binnenkomst wordt de telefoon met een sticker afgeplakt. Op vertoon van een afgeplakte telefoon krijgen de festivalgangers toegang tot een 'offline' gebied, waar studenten alle techniek proberen te vervangen.

Ervaren
Bezoekers kunnen op het festivalterrein volgens de organisatie natuurlijk wel volop live tinderen, facebooken of Candy Crush spelen zonder dat er een telefoon aan te pas komt. Festivalgangers die dat allemaal teveel wordt en extreme ontwenningsverschijnselen ervaren, kunnen de sticker weer laten verwijderen.

Denken
Festival de Beschaving wil door het experiment een zogenaamde 'white spot' worden, een plek waar geen wifi is. "Elk jaar proberen we onze bezoekers aan het denken te zetten. En in plaats van wifi-palen neer te zetten, halen we ze nu juist weg", licht artistiek leider Bow Evers toe.

Festival de Beschaving vindt dit jaar op zaterdag 2 juli plaats in de Botanische Tuinen in Utrecht. 

 

Sluiten