Award voor wervingssite UMC Utrecht

dinsdag 28 februari 2006

De wervingssite van het UMC Utrecht heeft vorige week twee Your Future.tv Website Awards gewonnen: als beste recruitmentsite van de Zorgsector, en als beste van Nederland. Vorig jaar ging het UMC Utrecht ook met deze prijzen naar huis. Dit jaar kreeg de site het rapportcijfer 9,4, vorig jaar een 8,9.

"We hebben ons het afgelopen jaar nog interactiever gepresenteerd: filmpjes op de site, dagboeken van werknemers… Je kunt via de site letterlijk over de schouders van UMC-medewerkers meekijken”, vertelt Tessa Groeneveld van de afdeling Werving. “Blijkbaar werkt die aanpak heel goed. Op deze manier veroveren we een breinpositie – zo heet dat in internetjargon – bij de doelgroep.” Dat is heel handig wanneer begin volgend jaar de verwachte vacature‘hausse’ losbarst. Er solliciteren sowieso steeds meer mensen bij het UMC Utrecht. Groeneveld kan niet precies nagaan of dat stijgende aantal alleen aan de site is te danken, omdat er met advertenties en banners het hele jaar door naar het internet wordt verwezen, maar de cijfers zijn in ieder geval positief: in 2005 scoorde de site 250.000 hits, in 2004 waren dat er 180.000. Het aantal reacties (telefoontjes, e-mails en brieven) bij de afdeling Werving steeg van 6.300 naar 9.000, en het aantal sollicitaties steeg in 2005 tot meer dan 10.000. In 2004 was dat 7.200. www.werkenbijumcutrecht.nl

« Terug

Sluiten