Bijna 100-jarige beeldmerk Jaarbeurs ondergaat metamorfose

Jaarbeurs.jpg18-07-2019

Het karakteristieke beeldmerk, de U met de gevleugelde hoed van handelsgod Mercurius, van Jaarbeurs Utrecht is grondig aangepakt. De verandering maakt onderdeel uit van een nieuw merkverhaal met ook een nieuw slogan: Attract - Engage - Accelerate.

"Verschillende elementen uit de nieuwe huisstijl zijn bedoeld als een knipoog van de Jaarbeurs naar Utrecht als stad en regio", zo benadrukt Maricken Hengeveld, manager Corporate Communicatie & PR bij de Jaarbeurs. "Daarmee geven we aan welke goede relatie we hebben met de gemeente en de regio. Dit moet vooral trot uitdrukking komen in de schuin afgesneden letters J en U in het nieuwe beeldmerk."

Pay-off
Het nieuwe merkverhaal van de Jaarbeurs moet de rol onderstrepen die het speelt bij het verbinden van mensen, merken en markten. “De impact van ontmoetingen is dat ze aandacht pakken, vasthouden en business versnellen. Dit brengt Jaarbeurs tot uiting in een pay-off die de ambitie duidelijk toont: Attract – Engage – Accelerate”, zo valt er te lezen in een persbericht. Ook met een begeleidende videoclip onderstreept Jaarbeurs haar merkverhaal. Op de webiste en elders zal het oude Jaarbeurs-beelmerk met de karakteristieke hoed van Mercurius nog een tijdje zichtbaar blijven. "Naar verwachting hebben we voor het einde van dit jaar alle uitingen vervangen met de nieuwe huisstijl", aldus Hengeveld. 

« Terug

Lees overig nieuws

Twitter

Sluiten