Give aways net zo effectief als tv en print

dinsdag 13 maart 2012

Give aways kunnen net zo effectief zijn als tv- en printreclame. Dit blijkt uit een recent onderzoek van de Britse branchevereniging BPMA (British Promotional Merchandise Association).


Het externe marktonderzoekbureau ondervroeg willekeurig14.728 volwassenen in Groot-Brittannië over give aways die ze het afgelopen jaar zakelijk of privé hadden gekregen. Daaruit kwam naar voren dat 66% van de ondervraagden zich de bedrijven en merken herinnerden van wie ze de gadget hadden gekregen. Van hen gaf 79% aan dat ze (zeer) waarschijnlijk met de betreffende bedrijven zaken zouden gaan doen. Opvallend is ook dat 56% van de respondenten zei beter over het merk/bedrijf te denken na ontvangst van het presentje. Een kleine 85% vindt dat weggevertjes de bekendheid van het merk en bedrijf vergroten. Bijna 90% van de ondervraagden behoudt de give away meer dan een jaar.


Dit jaar vindt in de Utrechtse Jaarbeurs opnieuw het PromZ Event plaats. Dit is een vakbeurs rond relatiegeschenken. Deze editie is er extra veel aandacht voor alles wat met loyalty, een van de trends in 2012, heeft te maken. Een groot aantal loyaltyspecialisten is aanwezig. Kijkje nemen? Als je binnen jouw bedrijf (mede)verantwoordelijk bent voor de inkoop van premiums en relatiegeschenken en/of relatiebeheer, krijg je gratis toegang tot PromZ Event, dat plaatsvindt op 3,4 en 5 april in de Jaarbeurs Utrecht. Je kunt dan ook gratis naar de evenementenbeurs Event ’12. Voorregistreren kan via www.promzevent.nl


« Terug

Sluiten